Kezdő Ashtanga Jóga

Az óratípusról

Ha még nem ismered az Ashtanga jóga rendszerét és szeretnéd kipróbálni a legdinamikusabb jógairányzatok egyikét,vagy már régóta gyakorolsz más jógatípusokat és a hatha kevésnek bizonyult, akkor erre az órára jelentkezz be!

Pattabhi Jois legendás guru nevéhez fűződik napjaink egyik meghatározó jóga irányzata, aki Ráma Móhan Brahmacsári és Sri T. Krisnamácsárja tanítványa volt! Az astanga szanszkrit szó jelentése: nyolc ág, vagy nyolc tag, ill. lépés. Patandzsali nyolclépcsős rendszere a következő:

  1. jama, erkölcsi előírások
  2. nijama, önfegyelem
  3. ászana, testgyakorlás
  4. pránajáma, légzőgyakorlatok
  5. pratjáhára, érzékek visszavonása
  6. dháraná, koncentráció
  7. dhjána, meditáció
  8. szamádhi, teljes megvilágosodás

Az órákon az ászanák egy meghatározott, kötött sorozatát gyakoroljuk, mellyel célunk elménk egyhegyűvé válása, hogy megtapasztalhassuk az egyetemes önvalót. A statikus testhelyzetek gyakorlása(ászana) során a figyelem három fókusza:

  • a megfelelő légzés (udzsáji pránajáma),
  • a tekintet pontos meghatározása (dristi)
  • és az izomzárak (bandhák)

helyes használata teszi lehetővé az ászanák biztonságos és könnyedebb elvégzését.Mindezek beindítják a testben az életerő energia (prána) áramlását.A vezetett óra másik célja a sorozat és az összekötő mozdulatok pontos elsajátítása, valamint a tanártól kapott igazítások elfogadása, mellyel segít a gyakorlónak az ászanák megértésében, pontos kivitelezésében és elmélyülésében.Egyetlen dolog kell az astanga gyakorlásához: szeretned kell a gyakorlásod és a lehető legtöbb időt kell töltened a jógaszőnyegen.

Órák:

Hétfőn: 17:00-18:30